viernes, 28 de marzo de 2008

El meu viatge ideal


Central Park estiu del 07

Ahir a classe de Català ens van demanar que fessim una redacció, els dos temes que va propossar van ser: "El meu viatge ideal" o "El viatge a Cantabria" (que vam fer avans de setmana santa). Aquí teniu la meva redacció:

No se si el que diré a continuació seria el meu viatge ideal, ja que estic segura que aquest es impossible de planificar. La veritat es que de viatges “ideals” en puc dir molts, m’encantaria anar a molts llocs, a l’Índia, l’Àfrica... Però hi ha un que tinc clar que vull anar a fer i em pot ser més fàcil de descriure. A més és un viatge que crec que podria desfruitar molt i el que es pot apropar fàcilment a l’adjectiu “d’ideal”, al menys al meu cap.

Destí: Nova York, Manhattan. El faria sola, durant més d’un mes si pot ser, tot depèn. Buscaria un pis en algun barri a prop del Central Park o des de on em sigues fàcil arribar, llavors el meu pla de cada dia seria agafar la motxilla, posar-hi la càmera, un bloc de dibuix, material, l’mp3 i em dirigiria cap al parc, a passejar. M’asseuria en alguna de les seves grans esplanades verdes i allà em posaria a mira a la gent i a dibuixar-la. Passaria els dies descobrint petits recons del grandiós parc i observaria els petits grups de teatre, els patinadors que passen, els grans músics que ens ofereixen un passeig acompanyat de bona música... I en aquets precioses estones seria genial conèixer gent amb qui quedar, i també amb qui poder-me desviar algun dia dels meus “plans” i m’ensenyes algun lloc que valgués la pena.



Just quan comencés a marxar el dia i la llum ja hagués desaparegut una mica, acabaria de passejar una estona, això si, no marxaria gaire tard ja que pel que sentit no es gaire segur. Aquest passeig el dedicaria a observa les cuques de llums, que a últimes hores del dia ofereixen un gran espectacle.

Ja arribada la nit buscaria locals que estiguessin bé, que oferissin música en directe, que són la gran majoria. Allà m’hi passaria part de la nit, gaudint de la música i oblidant-me de la que sona habitualment a les discoteques.

Aquest mateix pla m’agradaria fer-lo uns quants dies, però com també espero conèixer gent i fer amics, m’encantaria que aquets em portessin als llocs on freqüentessin o els llocs que creguessin important que veies. Després també m’atrauria molt visitar de nou el museu Moma, el Guggenheim i d’altres.

Es un viatge que després d’escriure això, encara en tinc més ganes de realitzar-lo. Això d’anar sola a un lloc on no coneixes ningú i aquestes coses a molta gent li espantaria o no li atrauria, a mi en canvi em sembla una manera genial de créixer interiorment, d’aprendre, i de divertir-se. Es una forma de començar de nou per uns dies, de despreocupar-se i desconnectar completament.

fotografía: rie

1 comentario:

Teresa Casanovas - letraperpleja dijo...

Conociéndote, estoy segura de que realizarás este viaje.

Que ganas de ver tus dibujos captando como tu sabes instantes de la vida en Central Park.

Qué belleza las luciérnagas...